107. Tosantos – Atapuerca 26km (2919) Július 22.

2014.12.30 01:12

Nagy lendülettel vágtunk neki a mai napnak, a sok domb és emelkedő ellenére nagy tempót diktáltunk, sorban hagytuk le a zarándokokat. Ballagás közben a kis hóbortomat elemezgettük, ami ugye a pecsétek gyűjtögetése, de meggyőztek, hogy ennyi séta után az is csoda, hogy csak ez az egy  hülyeségem van és nem vagyok totál zizi. Ezt örömmel vettem. Szerintem nem is olyan sok, még csak a hetedik könyvecske felénél járok, de annyira jó érzés belenézni am korábbiakba, hogy merre és mikor jártam, pláne majd évek múlva mennyire nagy élmény lesz. Persze a többiek viccelődtek ezzel, nem értették a helyzet komolyságát, na mondjuk én sem, mindenesetre megszületett Stamp-man. Órákkal később már én voltam Gimli a Gyűrűk urából, Jeremy átalakult Gandalfá, mivel talált egy érdekes alakú botot, amivel varázsolni tudott, na egy szóval olyanok lettünk, mint egy vándorcirkusz. Jókedvűen értünk be Atapuerca-ba, amiről azt kell tudni, hogy a világon azon kevés helyek közé tartozik, ahol előember maradványokat találtak és a mai napig ásatásokat vezetnek, de a helynek magyar vonatkozása is van, mivel a másik híres hely Vértesszőlős és az utam során érintettem mindkét helyet. A falu elején volt egy szálláshely, Jeremy és Kata bementek, de én úgy gondoltam találni fogok jobbat, így egy olasz sráccal Dario-val bejártuk a falucskát, ez végül is remek ötlet volt, mert nem csak alvóhelyet találtunk, hanem egy magyar párba, Péterbe és Mariannába is belebotoltunk. Így együtt foglaltuk el a szállást, majd nagy bevásárlás után a konyhában nekiláttunk a vacsorakészítésnek, persze nekem nem sok hasznomat vették, mivel nem vagyok egy nagy konyhatündér. Ellenben elmentem a másik helyre és szóltam a többieknek, hogy mindenkit várunk szeretettel, közös nagy főzőcskére és vacsorázásra a kertben. Időközben Kinga is beért a településre, vele a bolt előtt találkoztunk, szerencsére korábban foglaltam neki helyet a szálláson. Remek hangulatú vacsora volt és ezt nem csak azért mondom, mert 2-3 üveg bor is előkerült, hanem mert kitűnő volt a társaság. Sötétedésig ment a buli, lámpával és tapogatózva talált vissza mindenki az alvóhelyére.