117. El Acebo – Villafranca del Bierzo 40km (3252) Augusztus 1.

2015.01.11 10:33

A reggeli lekváros kenyerek elfogyasztása után erős ködben kezdünk botorkálni lefelé a hegyről. A terepet tovább nehezítette, hogy meredek volt az ösvény és apró kavicsos, amin elég könnyű volt elcsúszni. A ködöt elhagyva nagyon szép völgy rajzolódott ki előttünk és az aljában már látni lehetett Ponferrada-t. Viszonylag hamar leértünk, szinte szökdeltünk a sziklákon, sok zarándokot leelőztünk, szinte a napi turnus előtt értünk be a város központjába. Terveztünk egy városnézést meg persze a központba fekvő vár megcsodálását, de elég borsos ára volt, így ezt a részt kihagytuk, így maradt a város feltérképezése. Itt összefutottunk megint a pandás csapattal, akikkel folytattuk az utat egészen Cacabelos-ig, ahol van egy 70 kabinos zarándokszállás. A pandás csapat onnan kapta a nevét, hogy van egy kis testvérük, aki nem jöhetett velük az útra, de megkérte a testvéreit, hogy legalább egy plüss pandát vigyenek magokkal és azzal fotózkodjanak. Ez a panda már igazi híresség volt, több kép készült vele, mint egy igazi sztárról, sőt még pár képen én is feltűnök. Nem volt rossz a hely, de még volt bennünk, így tovább indultunk a megszokott felállásban hárman. Estefelé értük el Villafranca-t, meglepetésünkre Péter és Marian is itt volt és már nagy vacsorakészítésben voltak, gyorsan csatlakoztunk is a projekthez. Esti nagy megbeszélés után arra jutottunk, hogy holnap mindenki külön utakon megy, mert három lehetséges útvonal is van és én most ott szeretnék menni, ahol nem jártam tavaly, ha még találkoznunk kell, úgyis összefúj minket a szél valahol.