18. Alcuéscar – Valdesalor 27km (446) Július 14.

2015.11.02 22:31

Este megegyeztünk, hogy én előbb indulok és majd el, haladok a tempómban, mert senkit nem akarok hátráltatni, majd később összefutunk. El is indultam hát hat óra előtt, de a városból kifelé a sötétben elvesztettem az irányt és jó pár kilométert mentem rossz irányba. Igazából sokszor volt, hogy nem volt jelzés, de az irány jó volt, majd később becsatlakoztunk a jelzet útra, ezért is mentem tovább, mert a napsugarak irányából egyértelműen észak felé mentem, gondoltam csak meglátom a jeleket, de nem így lett. Visszafordultam és addig mentem, amíg meg nem találtam azt a rész, ahol rossz irányba fordultam. A mai etap amúgy is érdekes volt, mert több ízben letértem a főút mellől majd kis kerülővel vissza megint, nézegettem a táblákat és a térképeket és arra jutottam, hogy az a legegyszerűbb és leggyorsabb, ha végig a főúton haladok. Dél körül egy bárban időztem, jéghideg ananászlevet szürcsölve és az elkövetkező napokon gondolkodtam és azon, hogy még az út felénél se járok, mégis úgy érzem magam, mint aki hónapok óta megy. Rettenetesen megviseli a szervezetet ez klíma, meg persze ehhez még hozzájárul, hogy nem teljesen épültem fel, evés után még percekig kavarog a gyomrom. Sziesztázás helyett megindultam egy félsivatagos területen, persze megbántam ötször, de visszafordulni képtelen lettem volna, ha haladok egy irányba, kizárt, hogy visszamenjek. Nagy szenvedések árán, de délután három óra felé a messzeségben feltűnt egy picike falucska, kezdetben persze délibábnak tűnt, de amikor megpillantottam a táblát, hogy ez már Valdesalor, akkor már nem tűnt annak. Az albergue kulcsát a bárban kértem el, benyitottam és meglepődtem, hogy ez a hely teljesen új volt, tavaly készülhetett el, teljesen felszerelt, kényelmes bútorok, ágyak és a vendégkönyven maximum egy tucat bejegyzés. Elfoglaltam a sarki ágyat, fürdés, kajálás után berendezkedtem és zavartalanul lassacskán elaludtam. Többiekről semmi hír estig, ezért bezárkóztam rendesen, majd visszaaludtam, valószínűleg a szervezetemnek most rendesen szüksége volt egy vagy több kiadós alvásra.