35. Laza – Xunqueira de Ambía 34km (1038) Július 31.

2015.11.30 11:24

A tegnapi erős nap mindenkiben hagyott némi kellemetlen emléket, volt jó pár vízhólyagunk és fájós lábunk, ezért picit lassabban indultunk neki a mai napnak. Nekem mondjuk nem volt különösebb problémám, de azért megértően bólogattam és jeleztem, hogy azért én is azért elég fáradt vagyok, így is egy földöntúli sétálógépnek tartottak, nem akartam ebben erősíteni őket. Délelőtt vastag ködfüggönyön haladtunk keresztül egy sűrű erdőben, elég misztikusnak hatott a sok vastagon mohával takart fa és szikla. Dél körül elértünk egy kis falucskát, amiben egy nagyon híres bár volt, amiről azt kell tudni, hogy minden helységben a fal teljesen tele van zarándokok által hagyott üzenetekkel, mégpedig kagyló formában. Több tízezer kagyló lehet az épületben, természetesen nem számoltam meg, de azért, hogy mi se lógjunk ki a sorból készítettünk mi is egy saját kagylót, amiben mind a heten szerepelünk. Mivel van egy mesterünk is, megalakultunk, mint a hét zarándok szamuráj, akik a jó védelmében szent küldetésen vannak, hogy együtt elérjék Európa spirituális fővárosát. A későbbiekben csatlakozott hozzánk egy Svájci hölgy és háromfős Lengyel delegáció is, majd általuk két Amerikai úriember is. Kezdtünk nagyon sokan lenni az úton, most már szinte óránként belebotlottunk sétáló túrazsákos emberekbe, persze ez is azt jelezte, hogy már nem járunk messze. Közösen vacsoráztunk meg egy étteremben, hatalmas lakmározás volt, jómagam mozdulni se tudtam, annyit ettem. A szállás kifogástalan volt, sőt valami helyi ünnep is volt ma este a városka főterén, amit mindannyian meglátogattunk, még Silvia fel is lépet a gitárjával. Éjfél is elmúlt mire visszavánszorogtunk a szállásra, nagy nehezen mindenki megkereste az ágyikóját és eldőlt. Holnap Ourense a cél, ami egy elég nagy város és pontosan száz kilométer Santiago-tól, szóval nagy az esély rá, hogy onnantól rengetegen lesznek.