108. Atapuerca – Tarjados 32km (2951) Július 23.

2014.12.30 11:30

A telefonom hű társam volt az egész úton, nagyon jó kis szerkezet, pedig többször földre esett, esőben, hóban és gatyarohasztó melegben is egyaránt remekül funkcionált. Eddig mintegy 1600 képet és 30 kisebb videót készítettem vele és még csak nem is járok közel az utazásom végéhez. Mindössze annyira kell figyelni, hogy rendesen fel legyen töltve, amit használattól függően, de 2-3 naponta elvégzek, ez most reggelre maradt, mert este elfelejtettem. Többiek türelmesen megvártak, meg persze közösen elfogyasztottuk a kis reggelinket is. Az idő nagyon lehűlt, furcsa volt így nyár közepén Spanyolországban, de erős szél is fújt meg összefüggő felhőréteg takarta el a napot. Burgos fényei világítottak a messzeségbe, eléggé post apokaliptikus látványt nyújtott, ahogyan a viharos, szinte kihalt semmi közepén haladunk a fény forrása felé. Dél körül elértük a város ipari negyedét, amit sokan elkerülnek, vagy kihagynak, mert eléggé hosszú és unalmas. Ekkor már persze előbújt a nap nagyon meleg lett, ami tovább növelte a kényelmetlenségünket. A legtöbben felszállnak a helyi járatra és a központból folytatják a sétát a katedrálishoz, de persze minket nem ilyen fából faragtak, mi végig vánszorogtunk az egész negyeden. A főtéren megpihentünk és körbenéztünk, még a katedrálisba is be akartunk nézni, de elég sok pénzért osztogatták a belépőt, ezért csak kívülről csodáltuk meg. Rengeteg pecsétet sikerült ma gyűjtenem, persze így visszanézve elég sok speciális is akad, például rendőrségről, gyógyszertárból, postáról és különféle boltokból, ezek mind színesítik az amúgy se szokványosnak mondható zarándok útleveleimet. Egy parkban ebédeltünk, majd egy rövid csendes pihenő után nekivágtunk a maradék kilenc kilométernek, aminek a végén elvileg egy szintén donativós szállás várja a megfáradt vándorokat. Szerencsére még éppen volt annyi hely, hogy elfértünk hárman, az utánunk érkezőknek sajnos tovább kellett bandukolni. Nagy ruhamosás volt a mai esti fő program, majd a szokásos kis sétával egybekötött élelmiszer vásárlás és annak elfogyasztása.