118. Villafranca del Bierzo – Alto de Poijo 40km (3292) Augusztus 2.

2015.01.11 21:17

Tavaly a Camino Dragonte utat választottam, de most úgy voltam vele, hogy maradok az eredetin és azon jutok el legalább O’ Cebreiro-ig. Egyedül keltem egész korán, valahogy kiment az álom a szememből és még fel se kelt a nap, amikor sok ismeretlennel nekivágtunk. Mivel többet sétáltunk, mint egy átlagos zarándok, szinte 80-90%-ban cserélődnek körülöttünk az arcok, de ennek is megvan a varázsa, így sokkal több embert ismersz meg. Borús idő volt, néha erős szellő fújdogált, de nem vette el a kedvem, tudtam, hogy közeledek Galicia-hoz, ahol köztudottan eléggé szeszélyes tud lenni az időjárás. Előző évben a sok esős történet ellenére megúsztam a dolgot, szinte végig hét ágra sütött a nap. Olyan lesz az idő, amilyen lesz. A terep kezdetben lapos volt, de már látni lehetett a közelgő hegyvonulatokat, bár sok kis kitérő volt, ahol sok apró falut érintettem, de végül valahogyan mindig visszajutottam a főút mellé. A környezet is teljesen megváltozott, mivel elhagytam a Meseta-t, itt már sziklás hegyek és sűrű erdők voltak mindenfelé, a főút is mély kanyonokban haladt. Lassacskán elértem La Faba-t, ami egy kisebb hegy tetején van, utána jön O’ Cebreiro ami további felfelé sétát követel meg a vándoroktól. A hegycsúcs előtt látni lehetett a táblát, ami jelezte ez már bizony Galicia. Felérve persze nem félt megmutatni igazi arcát, mert köd, eső és viharos szél várt minket, ahogy annak lennie kell. Az itteni szállás persze tele volt, így tovább indultam Mariannal és Péterrel, akikkel még kicsivel a falu előtt találkoztam. Egészen a következő kis helyig mentünk, ami konkrétan egy hegy tetején lévő házikóból és étteremből állt. Nagyon vizesek voltunk, fáztunk, ezért bementünk és rákérdeztünk van-e lehetőség itt tölteni az éjszakát. Természetesen volt, sőt még Katának és Jeremynek is foglaltunk szállást, valamint még egy Kata is csatlakozott hozzánk. Nagyon remélem holnapra eláll az eső és száraz körülmények közt tudjuk folytatni vándorlásunkat.