73. Lugo – Saixae 32km (1655) Július 1.

2016.11.12 12:35

Ma reggel észrevettem, hogy mindenki jobban izgult az átlagosnál. Nagyon közeledünk az utazásunk végéhez, talán ez a magyarázat, hogy mindenki korán kelt fel. Fél hét felé már elfogyasztottuk a reggelinket is és készülődtünk a mai napi sétára, de sajnos nem mindenki tudott velünk tartani, ugyanis volt egy spanyol fickó, akinek annyira fájt a lába, hogy orvost hívtak hozzá. Eső nem esett, ezért a futócipőmet vettem fel, nagyon romos állapotban van, de talán Santiago-ig még el tudok benne menni, addig is kímélem a bakancsomat. Az izgatottság ellenére eléggé lazára vettük a sétát, szinte minden lehetséges bárba és pihenőhelyre betévedtünk a délelőtt folyamán. Az eddigiekkel ellentétben ma többször elmaradtam a többiektől, magányra volt szükségem. Sokat gondolkoztam az idei utamon, felidéztem a jó és kevésbé jó emlékeket, próbáltam kicsit összegezni a dolgokat a fejemben. Roppant hálás voltam mindenért, első sorban a jól terhelhető lábaimnak, amik nélkül nem sétálhatnék ennyit, valamint az egész életért és azért, hogy megtehetem mindazt, amit szeretnék. Pár óra egyedüllét után felzárkóztam a többiekhez és nagy mosollyal az arcomon folytattam a zarándoklatot. A terepviszonyok az eddiginél még könnyebbnek bizonyultak, volt pár kisebb domb, de többnyire egy széles völgyben haladtunk délnyugati irányba. A körülöttünk magasodó hegyek is egyre alacsonyabbak lettek, térképen is kivehető volt, hogy amint kiérünk a völgyből, már teljesen ellaposodik a táj. A megszokottnál lényegesen több zarándokkal találkoztunk, valószínűleg sokan Lugo-ból indultak, de ez csak egyre több lesz, bele sem merek gondolni, milyen tömeg lesz visszaérve a Frances-re. A mai szállásunk egy nagyon apró faluban volt, aminek legnagyobb épülete maga az albergue, aminek az az érdekesség, hogy mire megérkeztünk, már félig tele volt és a nap végére ki kellett írni, hogy megtelt. Holnap elérünk Melide-be, majd a tervek szerint még elsétálunk egészen Arzúa-ig, mert Alejandro ott foglalt szállást elmondása szerint egy igen jó helyen, ami az egyik legjobb szállás a környéken és garantáltan ki fogunk kapcsolódni. Nagyon kíváncsi leszek rá.