109. Tarjados – Castrojeriz 31km (2982) Július 24.

2014.12.30 16:09

A mai nap elértük a Meseta-t, ami ugye egy félsivatagos viszonylag lapos vidék észak Spanyolország közepén, sokan vannak, akik kihagyják ezt a részt a hőség miatt, valamint mert unalmasnak találják, de személy szerint nekem az egyik kedvencem. A táj valóban nem túl változatos, de ennek is éppen annyira megvan a szépsége, mint a többi résznek. Ez is az út része, az életben se lehet kihagyni a nehezebb dolgokat, aki kihagyja, lemarad azokról a dolgokról, amit épp itt tanulna meg. Burgos óta átlagosan 20-30%-al kevesebb zarándokot láttam, ettől függetlenül persze tele vannak a szállások, de napközben ez azért érezhető, hogy kevesebben vannak. A csapatunkat most kiegészítette Benedicte, akivel már többször összefutottunk, de most hivatalosan is csatlakozott hozzánk. A fiatal Dán leányzó teológiát tanul Copenhagen-be és teljesen egyedül indult neki az útnak St. Jean-tól. Dél körül San Anton-ba értünk, ahol mindössze egy nagyon régi templom romja található, ezen belül kialakítottak pár férőhelyes szállást, ez persze nagyon tetszett mindenkinek, de még nagyon korán volt ahhoz, hogy lerakjuk a túrazsákjainkat pihenni. A következő állomás Castrojeriz volt. Kis keresgélés után találtunk egy nagyon jó szállást és mivel magyarok teljesítettek szolgálatot, úgy gondoltuk itt maradunk éjszakára, bár korán volt még, de a városka felet van egy vár, amit érdemes lenne meglátogatni. El is indultunk páran a szerpentines úton egészen a csúcsig. A várban sok érdekes látnivaló volt, mindenfelé lépcsök és járatokon keresztül lehetett felmenni, itt persze nagy szél is volt, ami az egyik fotózás alakalmával lefújta a fejemről a sapkát. A kezdeti rémület után lerohantam az alsó szintre, egyensúlyozva kimásztam a várfalra és egy kis kuszás után újból a kezem közé kaparintottam. A kis esti kaland ezzel le volt tudva, de a nagy ötleteknek korán sem volt ezzel vége. Arra gondoltunk, hogy hajnal három óra felé felkelünk és túrázunk egyet a tejút csillagai alatt, talán még Carrion-ig is el tudunk menni, ami ide 45 kilométer. Mindig is tervbe volt egy kis éjszakai séta, de valahogy eddig nem jött össze, most viszont nagyon elszántak voltunk.