135. Vilaserio – Santiago de Compostela 40km (3676) Augusztus 19.

2015.02.03 23:22

A sátor nem omlott rám éjszaka, reggel azért kitaláltam egy fejlesztést, amivel következő alkalommal stabilabban ki tudom támasztani a rendszert. Reggelire nem sok minden volt, konkrétan öt darab háztartási keksz, ezzel kellett kihúzni a 12 kilométerre lévő Negreira-ig. Üres gyomorral leselkedtünk neki a távnak, volt már ilyen nem jelentett komoly gondot, majd délben eszünk valamit a városban. Egy kis falu után találtunk egy összecsomagolt sátrat, de sajnos elég rossz állapotban volt, a tartó része ennek is töröttek voltak, viszont a sátorponyva maga épp volt teljesen, ezért ráírtuk, hogy jutassa el valaki Finisterre-be a hippiknek, ott annyi tákolt sátor van, hogy biztosan tudnák hasznosítani. Leraktuk a sátrat az út mellé, úgyis annyian sétálnak errefelé, valaki biztosan magával viszi. A városban egyből bevágódtunk egy nagyobb üzletben és alaposan bevásároltunk mindenfélét. Dió, citrom, törlőkendő, fogkrém és háztartási keksz az útra, meg persze szendvics alapanyag ebédre. A borús időjárás ellenére, teli gyomorral mindjárt jobb hangulatban indultunk meg Santiago felé. Semmi említésre méltó nem történt délután, szépen haladtunk és persze végig öt percenként köszöntünk és Buen Caminot kívántunk a szembejövőknek. Kezdet sötétedni, amikor megláttuk a messzeségbe a Katedrális tornyait, de úgy voltunk vele, hogy nem megyünk be, mert biztosan sokáig kéne keresgélni helyet és eleve fizetős lenne, inkább a város előtt keresünk valami remek helyet éjszakára. A közeli hegyről még nem mentünk le, de az ösvényről letérve pár száz méterre bokrok mögött egy tisztáson találtunk ilyen helyet, ahonnan tökéletesen látszott az alattunk elterülő város és a katedrális. Az új módszerrel felalítottam a sátrat, közben Jeremy is elkészítette két fa közé az alvásra részben alkalmas tákolmányát, egész pofás lett a végére. Közös vacsora után a sötétbe bolyongva még sétáltam egyet, közben a város fényeibe gyönyörködtem, volt egy hangulata a dolognak, érdekes, hogy ide nem nagyon járnak, pedig nagyon jó hely, biztosan itt fogok máskor is aludni, ha erre járok.