15. Zafra – Torremejia 35km (351) Július 11.

2015.11.01 17:55

Hét óra előtt a nap első sugarai köszöntöttek engem, afféle új időszámítás kezdődött, még a gyomrom is úgy tűnik szintén kiegyezett ezzel a dologgal és nem okozott kellemetlen perceket. Mintha kicseréltek volna, minden gond nélkül faltam a kilométereket. Ahol lehetett szereztem pecsétet, több kisebb falut is érintettem, de pihenés nélkül tudtam haladni. Sok kaja volt nálam, de nem akartam terhelni még a gyomrom, ezért nagyon óvatosan csak könnyed apróságokat ettem egésznap. Villafranca de Los Barros-ban vettem ki a szieszta időt, egy padra feküdtem le, próbáltam volna kicsit aludni is, de annyi légy volt, méghozzá a pofátlanabb fajtából, hogy egyszerűen képtelen voltam. Ezek folyamatosan a fülembe és a szemembe akartak bejutni, próbáltam hessegetni őket, de ezeknek beszélhet az ember, ész érvekkel nem jutottam semmire, erővel lehet érvényesülni pár másodperc erejéig, de aztán persze visszatérnek és ha még szerencsések is vagyunk, akkor talán még többen. Különböző vallási felekezetek szidalmazásával se keltek szánalmat senkiben, sőt talán még pont ellenkező hatása lenne, mint szeretném, esetleg még az emberek is rosszat gondolhatnak rólam. A vége az volt, hogy a felülmúlhatatlan türelmem elfogyott, felpattantam és jól elindultam a hőségben. Percekkel később persze beláttam, hogy elég hülye egy ötlet volt, de vissza nem megyek a legyekhez az biztos. A jelzett út egy teljesen egyenes földúton haladt a messzeségbe, mindkét oldalon amíg a szem ellátott szőlő volt, még szerencse, hogy teljesen feltöltöttem a vizes flakonokat, mert itt aztán semmiféle vízlelőhely sincs. Jelzések nagyon szegényesek voltak, körülbelül három-négy kilométerenként találtam, az is nagyon halvány volt, mondjuk tök egyenes az út, nem nagyon lehet eltévedni. Órák teltek el, de mintha egy helyben sétáltam volna, egyáltalán nem változott semmi sem körülöttem, hátratekintve ugyan azt láttam, mint előre, kezdtem még az élelműségemet is megkérdőjelezni. Mi van, ha letér a szerencsétlen zarándok pisilni és véletlenül ellenkező irányba indul el? A nap már lement, teljesen elfáradtam ezért elhatároztam, hogy itt az ideje a pihenésnek, persze a biztonság kedvéért egy hatalmas nyilat rajzoltam az útra, nehogy véletlenül holnap reggel kómásan ellenkező irányba induljak el. A szőlők közt találtam egy apró betonépületet, gondolom afféle mezőgazdasági eszközök tárolására szolgál, bemenni persze nem tudtam, mert egy hatalmas lakat volt rajta, ezért az épület mögé vertem fel a sátrat. Garantáltan nyugalmas éjszakának nézek elébe.