54. Planés – Auberge du Carlit 22km (1150) Június 12.

2016.10.05 13:36

Az éjszaka folyamán felköltöztünk a napaliba, mert rettenetesen horkoltak a nagyszobába, valamint korábban akartunk indulni ma reggel, mert a tervezetnél lényegesen lassabban haladunk. Időnk sajnos véges, mert Valentinnak munka ügyben záros időn belül távoznia kell, úgyhogy haladni kéne. Fél hét előtt már meg is reggeliztünk és menetkészen álltunk. Még a hajnali fényekben és vizes fűben szedtem a lábamat a lyukas cipőmben, keresgélve a GR jelzéseket. Furcsa volt, de nem azt találtuk meg, hanem egy kagylót és hivatalos caminos táblát, amit éppen kerettesztünk, picit elgondolkodtunk, hogy melyik úton is folytassuk ezt a nem mindennapi kalandot, de végül maradtunk az eredeti tervnél. A nap folyamán több használatlan sífelvonó mellett vitt az utunk, meglátogattunk egy kisvárost és egy újabb magas hegyet másztunk meg, majd a csúcsról induló folyót követtük szinte egész délután. Többször keresztezte az utunkat, emiatt sokszor kényszerültünk különféle akrobata mutatványokra, mivel hidak híján a köveken kellett egyensúlyozni. Pár angol fiatalba botlottunk a hegyen, akik Andorra irányából jöttek és ellenkező irányba tartanak, cseréltünk is pár hasznos infót. Carlit a hegy neve, amire felmásztunk délután, ez jóval kétezer méter feletti, ezért szeles és piszok hideg is volt. Van egy hatalmas tó itt, egy nagy gát, éttermek és szállodák, afféle turista hely, de természetesen akadt pár vándor is, akik napok óta a környéken mászkál. A gát tetején át lehetett kelni a tó másik oldalára, ahol további szállodák voltak, viszont a kilátás sokkal pazarabb. Kaptunk egy tippet egy közeli menedék házról, de nem bizonyult túl tisztának és pár órát kellett volna sétálni oda és vissza, úgyhogy maradtunk egy étterem mögötti kis barakkszerű épületnél. Egyedül voltunk megint. Befűtöttünk és alaposan rápihentünk a holnapi napra, mert a turista központba megtudtuk, hogyha a GR10-et folytatjuk, akkor holnap hóhatár fölé fogunk menni és az egyik legveszélyesebb hágón kell átkelni. Slusszpoén, hogy a meteorológiai előrejelzés szerint viharos szél és havazás várható a térségben.