61. La Robla – Payares 41km (1329) Június 19.

2016.10.22 12:44

Kivételes alakalom volt, hogy beállítottam az ébresztést, de a terepet nem ismerem és elég időt akartam magamnak hagyni. Volt egy kis San Salvador útikönyvem, amit Valentintól kaptam, de elég pontatlan a magasságokat illetően, többször kellett felfelé kaptatni, nem tudtam erre hagyatkozni. Az első tíz kilométer elég laza volt, de amint elértem a hegyeket már sokkal izgalmasabb lett. Egyik dombról a másikra, majd egy hegyoldalon lefelé egy hatalmas völgybe, itt volt pár kisebb falú, de ezeket nem érintette az ösvény. Fák nem voltak a környéken, egész nap a napon voltam kénytelen sétálni és mivel már benne vagyunk a nyárban, így elég meleg is volt. Felmásztam egy csúcsig is, ahol egy szép emlékmű volt állítva, körben majdnem háromszázhatvan fokban gyönyörű panoráma. Harminc kilométer után egy kisebb erdőben kellett leereszkedni, de olyan sár volt az elmúlt napok esőzései miatt, hogy csak kézzel-lábbal sikerült és így se úsztam meg, hogy ne legyek derékig koszos. Ágakban kapaszkodtam, mint egy kis majom, úgy lendültem át a követező stabilnak ítélt ponthoz, de nem mindig sikerült, pár kisebb karcolással megúsztam ezt a kis kalandot. A mai etap legvége egy szerpentines főút mellett vezetet keresztbe, vagyis levágva az éles kanyarokat, cserében jó pár tehén és bika között kellett elosonni. A tehenekkel nincs bajom, de szemeztem pár igen nagydarab bikával, majd nagy ívben kikerülve őket bandukoltam tovább, bízva abban, hogy nem jönnek utánam. Pár kapu és kerítés is nehezítette az utamat, de legalább elmúlt a bikaveszély. Megérkeztem Payares-be délután pontban öt órakor. Kis keresgélés után meglett a szállás, amiben megint egyedül voltam. A tulaj valóban tudott érkezésemről, de késő estére várt, ezért nem volt a helyszínen és jó pár telefonálás után értette meg, hogy már itt vagyok. Mindössze egy órát vártam rá és már be is engedett. Komfortos kis szállás, nem egy patika, de volt minden, amire szüksége lehet a zarándoknak. Holnapi táv is megközelíti a mait és, ha minden jól alakul, akkor holnap után már Oviedo-ba érek.