77. Monte de Gozo – Santa Marina 48km (1789) Július 5.

2016.11.24 13:18

Nagyon korán ébredtem, hat órakor már ki is léptem a kapun és indultam a központ felé. Gyorsan szedtem a lábaimat, élveztem azt, hogy egyedül sétálok, és nem kell senkihez sem igazodnom. A főtér üres volt, a Parador hotel aljában pedig még két órát kellett volna várakoznom, hogy kapjak ingyen reggelit. Minden évben próbálkozom, de valószínűleg sosem fog összejönni, így elengedtem a dolgot és inkább elindultam az óceán irányába. Nagy sebességgel haladtam, sok zarándokot elhagytam, valahogy nem volt kedvem kommunikálni senkivel sem. Még mielőtt delet ütött volna az óra beértem Negreira-ba. Fiatal volt az idő, nem akartam itt maradni. Kis elemózsia beszerzés után tovább is álltam és pihenés nélkül elmentem Vilaserio-ig, ahol egy idős ausztrál fickóval csevegtem miközben elfogyasztottam az ebédemet. Nagyon benne volt a mehetnék a lábamban, ezért meg sem álltam egy picike faluig, ahol már nagyon éreztem a talpamban lévő csontokat, hogy nem kérnek több kilométert. Mára elég volt a sétából. Bejelentkezéskor nem akarták elhinni, hogy Monte de Gozo-tól sétáltam, mert az majdnem ötven kilométer, de pár fotóval tudtam igazolni a dolgot. Egész kellemes teltházas kis albergue volt, az egyetlen probléma, hogy nem lehetett mosni, de holnap úgyis elérek Muxiába és akkor kimosok mindent. Sötétedésig volt még legalább négy óra, ezért fürdés után kimentem a hátsó udvarba napozni meg olvasni. Kellemesen elfáradva zuhantam be az ágyamba naplemente után, mások már bezzeg nagyban horkoltak. Még átgondoltam a mai napi agymenéseimet, de azt hiszem nem jutottam a végére, mert lassacskán lecsukódott a szemem.